لوگو آسایش خدمات

آسایش خدمات

تعمیر و سرویس لوازم خانگی

آدرس دفتر ما

مشهد، امام خمینی 60

8 علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

8 علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی
86
23 ژانویه 2024
مدیر سایت

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از ضروری ترین وسایل خانه است و دیگر نمی توان خانه ای را بدون ماشین لباسشویی تصور کرد . کافی است چند روز از این وسیله کاربردی استفاده نکنید و به حجم لباس های کثیف توجه کنید . با نبود ماشین لباسشویی چالش بزرگی در زندگی شما اتفاق می افتد و نظم خانه بهم می ریزد .

لباسشویی انواع مختلفی دارد اما تقریبا همه آن ها یک کار را انجام می دهند . شستشوی لباس و ملحفه ! ممکن است به دلایل مختلف ماشین لباسشویی مانند سایر لوازم خانگی دچار ایراد و خرابی شود . یکی از مشکلاتی که ممکن است در هر لباسشویی اتفاق بیوفتد جمع شدن آب در ماشین لباسشویی است .

جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

اگر هم اکنون با چنین موردی در لباسشویی خود مواجه شده اید ، این مقاله از آسایش خدمات را با دقت بخوانید :

 تماس با آسایش خدمات  📞

دلیل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

یکی از شایع ترین مشکلات لباسشویی ، جمع شدن آب در ماشین لباسشویی است . فرقی ندارد که لباسشویی شما از چه برندی است ، الجی ، سامسونگ ، بوش و یا پاکشوما . مشکل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی یکی از رایج ترین ایرادات  ماشین لباسشویی است که ممکن است در هر برندی از ایرانی و خارجی  اتفاق بیوفتد .

این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد از نوسان برق گرفته تا فرسودگی دستگاه !  اما شایع ترین  علت آن خرابی شیر الکترونیکی است . در این صورت حتما با تعمیرات مجاز ماشین لباسشویی تماس بگیرید . اگر در مشهد ساکن هستید آسایش خدمات ، مرکز نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی در مشهد می تواند به شما کمک کند .

 

تعمیر لباسشویی در مشهد با آسایش خدمات

در صورت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش چه کار کنیم ؟

همان طور که گفته شد، جمع شدن آب در ماشین لباسشویی دلایل مختلفی دارد ، گاهی بروز اتصالی در برد ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک ، یا خرابی شیر آب مکانیکی ممکن است علت اصلی آن باشد . این مشکل در انواع برند ها رایج است و جای نگرانی نیست . اولین کار پس از دیدن جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش به آب داخل آن دقت کنید . آیا آب جمع شده در ماشین لباسشویی تمیز است یا کثیف ؟

 تماس با آسایش خدمات  📞

جمع شدن آب تمیز در ماشین لباسشویی خاموش

اگر زمانی که ماشین لباسشویی خاموش است و متوجه جمع شدن آب تمیز در ماشین لباسشویی شدید ، این اتفاق به طور معمول به 2 دلیل رخ می دهد :

  1. خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی : شیر برقی همان شیر ورودی آب به ماشین لباسشویی است که در زمان نصب لباسشویی به دستگاه وصل می شود اما در حالت معمول هیچ آبی به دستگاه وارد نمی شود تا زمانی که برنامه شستشو انتخاب و استارت زده می شود و در این صورت شیر برقی عمل کرده و اجازه ورود آب به ماشین لباسشویی را می دهد .در صورتی که شیر برقی یا شیر الکترونیکی ماشین لباسشویی دچار خرابی یا اتصال شود ، به درستی کار نمی کند و موجب جمع شدن آب در ماشین لباسشویی می شود . در این صورت حتما با مرکز تعمیرات لوازم خانگی در مشهد ؛ آسایش خدمات تماس بگیرید تا با اعزام نیروی متخصص نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کند .
  2. خرابی برد الکتریکی ماشین لباسشویی : ماشین لباسشویی از برد های کوچک و حساس الکترونیکی ساخته شده است که به مغز ماشین لباسشویی معروف است . وظیفه برد الکترونیکی ، ارسال دستورالعمل به دستگاه است و اگر به هر دلیلی مثل نوسان برق دچار ایراد شود نمی تواند فرمان قطع شدن آب را به شیر برقی ارسال کند . و این می تواند به جمع شدن آب در ماشین لباسشویی منجر شود . توجه داشته باشید که تعمیر یا تعویض برد الکترونیکی کار شما نیست و باید توسط تعمیرکار متخصص و ماهر لوازم خانگی انجام شود .

تعمیر لباسشویی در مشهد با آسایش خدمات

 

جمع شدن آب کثیف در ماشین لباسشویی

گاهی شرایط فرق می کند و شما متوجه می شوید که پس از پایان کار دستگاه ، آب کثیف داخل ماشین لباسشویی ، تخلیه نشده است . مهم ترین دلیل این اتفاق مربوط به سیستم تخلیه ماشین لباسشویی می باشد . جمع شدن آب در ماشین لباسشویی اگر کثیف باشد ، دلایل زیر را دارد :

  1. مسدود بودن فیلتر تخلیه : معمولا به همراه لباس و ملحفه ، تعدادی پرز ، مو و نخ وارد لباسشویی می شود که این می تواند به مرور زمان برای باعث انسداد فیلتر ماشین لباسشویی شود . در این صورت آب کثیف از ماشین لاسشویی خارج نمی شود و دلیل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی می شود . اگر نکات نگهداری از ماشین لباسشویی را بدانید و به موقع فیلتر خروجی آب را بررسی و تمیز کنید دچار چنین مشکلاتی نمی شوید .
  2. خراب شدن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی : یکی از قطعات اصلی در روند تخلیه و آبکشی ماشین لباسشویی ، پمپ تخلیه است و در صورت خرابی ممکن است تخلیه به درستی انجام نشود و باعث جمع شدن آب در ماشین لباسشویی شود .
  3. خرابی هیدروستات ماشین لباسشویی : میزان سطح آب داخل ماشین لباسشویی توسط هیدروستات سنجیده می شود ، در صورتی که این قطعه به درستی کار نکند ، فرمان قطع شدن آب به برد صادر نمی شود و جمع شدن آب در ماشین لباسشویی اتفاق می افتد . برای تعمیر این قطعه با آسایش خدمات در ارتباط باشید .
  4. گرفتگی شلنگ تخلیه : آب کثیف توسط شلنگ تخلیه به سمت چاه هدایت می شود ، در صورت گرفتگی و مسدود شدن شلنگ این فرایند به درستی انجام نمی شود و آب کثیف به داخل دستگاه برگشت می خورد .
  5. گرفتگی پمپ تخلیه : در هنگام شستن لباس ها ممکن است اشیایی مثل دکمه ، دستمال کاغذی ، زیپ ، سکه و … وارد ماشین لباسشویی شود و پمپ تخلیه را مسدود کند . در این صورت ، آب راه خروج ندارد و به داخل ماشین لباسشویی بازگشت می خورد .
  6. گرفتگی چاه : همیشه مشکل از ماشین لباسشویی نیست ، اگر چاه فاضلاب مسود باشد عمل تخلیه به درستی انجام نمی شود و آب کثیف به داخل ماشین لباسشویی بر می گردد.

 

مقاله پشنهادی : تعمیرات و عیب یابی ماشین لباسشویی LG در مشهد

 

جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

اولین اقدام پس از جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

اگر چه جمع شدن آب در ماشین لباسشویی یکی از مشکلات رایج در لباسشویی است که ممکن است در برندی اتفاق بیوفتد ، اما در صورت عدم توجه می تواند مشکلات جدی تر و هزینه بیشتری روی دست شما بگذارد . بهتر است حتما با نمایندگی ماشین لباسشویی خود ارتباط بگیرید و درخواست اعزام تعمیرکار مجاز ماشین لباسشویی به محل را داشته باشید .

آسایش خدمات در مشهد با تعمیر انواع برند ماشین لباسشویی ، مرکز نمایندگی و خدمات تعمیر لوازم خانگی در مشهد است که امکان در خواست آنلاین تعمیرات لوازم خانه را فراهم نموده است . در صورت بروز هر گونه مشکل در ماشین لباسشویی الجی ، سامسونگ ، بوش و دوو در مشهد با آسایش خدمات در ارتباط باشید

 تماس با آسایش خدمات  📞

 


سوالات متداول

دلیل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی چیست ؟

این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد از نوسان برق گرفته تا فرسودگی دستگاه !  اما شایع ترین  علت آن خرابی شیر الکترونیکی است .

در صورت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش چه کار کنیم ؟

همان طور که گفته شد، جمع شدن آب در ماشین لباسشویی دلایل مختلفی دارد ، گاهی بروز اتصالی در برد ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک ، یا خرابی شیر آب مکانیکی ممکن است علت اصلی آن باشد . این مشکل در انواع برند ها رایج است و جای نگرانی نیست . اولین کار پس از دیدن جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش به آب داخل آن دقت کنید . آیا آب جمع شده در ماشین لباسشویی تمیز است یا کثیف ؟

دلیل جمع شدن آب کثیف در ماشین لباسشویی چیست ؟

گاهی شرایط فرق می کند و شما متوجه می شوید که پس از پایان کار دستگاه ، آب کثیف داخل ماشین لباسشویی ، تخلیه نشده است . مهم ترین دلیل این اتفاق مربوط به سیستم تخلیه ماشین لباسشویی می باشد .

علت جمع شدن آب تمیز در ماشین لباسشویی چیست ؟

  1. خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی
  2. خرابی برد الکتریکی ماشین لباسشویی
5/5 - (2 امتیاز)

درخواست سرویس و تعمیر از آسایش


    4 پاسخ به “8 علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی”

    1. ماشین لباسشویی من بعد از اتمام کار کمی آب داخلش می مونه باید چیکار کنم ؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *